Celina Safferthal

Celina Safferthal, M.A.

Zu meiner Person

Seit dem 01. Juni 2022 bin ich wissenschaftliche Mitarbeiterin in der Abteilung Pädagogische Psychologie am Institut für Psychologie und promoviere im Bereich des selbstregulierten Lernens. Betreut wird meine Promotion von Frau Jun. Prof. Dr. Anja Prinz-Weiß.

Since June 1st, 2022, I am a research assistant at the department of educational psychology at the Institute of Psychology. I complete my PhD in the field of self-regulated learning. My doctoral thesis is supervised by Jun. Prof. Dr. Anja Prinz-Weiß.

Forschungsgebiete und Interessen

Ich beforsche die Einflussnahme der Leistungsemotion Freude beim selbstregulierten Lernen aus Texten auf metakognitive Aspekte, insbesondere auf die Einschätzungsgenauigkeit des Textverständnisses und das Regulationsverhalten.

I investigate the influence of the achievement emotion enjoyment during self-regulated learning from texts on metacognitive aspects, in particular on judgment accuracy and regulation behavior.

Aktuelle Beiträge

Konferenzbeiträge

Safferthal, C., & Prinz-Weiß, A. (2024, 28. Juni). The influence of enjoyment on self-regulated learning from texts [paper]. JURE, Sevilla, Spanien.

Safferthal, C., & Prinz-Weiß, A. (2023, 24. August). The influence of enjoyment on self-regulated learning from texts [roundtable]. EARLI, Thessaloniki, Griechenland.

Safferthal, C., & Prinz-Weiß, A. (2023, 20. August). The influence of enjoyment on self-regulated learning from texts [roundtable]. JURE, Thessaloniki, Griechenland.

Dieser Beitrag erhielt die Nominierung zur „best roundtable session“ der JURE Konferenz.

 

Conference Papers

Safferthal, C., & Prinz-Weiß, A. (2024, June 28). The influence of enjoyment on self-regulated learning from texts [paper]. JURE, Sevilla, Spain.

Safferthal, C., & Prinz-Weiß, A. (2023, August 24). The influence of enjoyment on self-regulated learning from texts [roundtable]. EARLI, Thessaloniki, Greece.

Safferthal, C., & Prinz-Weiß, A. (2023, August 20). The influence of enjoyment on self-regulated learning from texts [roundtable]. JURE, Thessaloniki, Greece.

This submission was nominated for "best roundtable session" at the JURE conference.

Letzte Änderung: 11.12.2024
Für den Inhalt verantwortlich: